ΑΙΤΗΣΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΑΛΑΣ -
Υπάρχει μια διαδικτυακή αίτηση κατά των έργων που σχεδιάζονται για την πλατεία Τάλα - https://www.change.org/p/stop-tala-square-alterations-english-greek
Φαίνεται ότι υπάρχει μια έντυπη αίτηση στα κομμωτήρια δίπλα στο Voukani στην πλατεία, αν θέλετε να υπογράψετε.
Το Συμβούλιο σκοπεύει να αφαιρέσει τα παρτέρια, το σιντριβάνι και τα σκαλιά στην πλατεία και να δημιουργήσει έναν δρόμο απέναντι - με τις εργασίες να έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν τον Νοέμβριο. Ως αποτέλεσμα, το Voukani έκλεισε οριστικά τις πόρτες του χθες το βράδυ.
Για πληροφορίες, δεν υπήρξε ποτέ άδεια για κανέναν δρόμο που να διασχίζει την πλατεία. Ο μόνος δρόμος ήταν αυτός που έτρεχε μπροστά από το Thimoullas μέχρι το σημείο όπου βρισκόταν η Talalaland [και αυτός ο «δρόμος» εξακολουθεί να υπάρχει]. Η πρόσβαση σε ακίνητα στην πλατεία λήφθηκε υπόψη και συζητήθηκε με όλους τους επηρεαζόμενους όταν καταρτίστηκαν τα αρχικά σχέδια για την πεζοδρομημένη διαμόρφωση της πλατείας.
Επιπλέον, η πλατεία είναι ιδιοκτησία της Εκκλησίας [δωρεά στο χωριό, αλλά η Εκκλησία εξακολουθεί να κατέχει τον τίτλο ιδιοκτησίας] και ο εκλιπών Αρχιεπίσκοπος επέτρεψε τη δημιουργία της πεζοδρομημένης πλατείας για να «παρέχει μια αυλή» μεταξύ της παλιάς και της νέας εκκλησίας. Ο εκλιπών Αρχιεπίσκοπος είχε δηλώσει τότε «με τις ρυθμίσεις που έχουν προταθεί, όλοι θα μάθουν να παρκάρουν τα οχήματα σε χώρους στάθμευσης για να περπατούν και να απολαμβάνουν το τοπίο και να μην παρκάρουν ακριβώς έξω από τις εγκαταστάσεις που θέλουν να επισκεφθούν» [Philenews 12 Οκτωβρίου 2020].
Πριν η πλατεία πεζοδρομηθεί, υπήρχε άφθονη ευκαιρία για δημόσια συζήτηση και αντιρρήσεις. Οι λίγες αντιρρήσεις εκεί ξεκίνησαν μόνο αφού είχε ολοκληρωθεί η πλατεία. Ίσως θυμάστε από τον τύπο εκείνης της εποχής ότι ορισμένα μέλη του συμβουλίου αρνήθηκαν να ψηφίσουν για την πρόοδο του Σταδίου 2, εκτός εάν αποκατασταθεί ένας δρόμος, και στη συνέχεια τελικά υποχώρησαν και ψήφισαν ομόφωνα να προχωρήσουν.
Αυτές οι αντιρρήσεις προέρχονταν από κατοίκους που ζούσαν στην άλλη πλευρά της πλατείας, οι οποίοι ήταν δυσαρεστημένοι που είχαν μεγαλύτερο ταξίδι για να έχουν πρόσβαση στην ιδιοκτησία τους. Ένας επιπλέον χρόνος διαδρομής μερικών λεπτών!
Ο στόχος της πλατείας ήταν να παρέχει έναν ασφαλή χώρο για να κάθονται οι άνθρωποι, να χαλαρώνουν, να απολαμβάνουν ένα γεύμα ή/και ποτό, και για να παίζουν τα παιδιά με ασφάλεια, μακριά από αυτοκίνητα.
Η πεζοδρομημένη πλατεία πραγματοποιήθηκε με μερική κρατική χρηματοδότηση [όχι ευρωπαϊκά κεφάλαια] και το συνολικό κόστος εκείνη την εποχή ήταν περίπου 620.000 ευρώ, εκ των οποίων η κρατική επιχορήγηση ήταν 404.000 ευρώ. Το συνολικό κόστος και των δύο φάσεων του έργου ήταν 1,3 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων η Τάλα πλήρωσε το 30%. Η κατασκευή αφορούσε μια πεζοδρομημένη πλατεία. Οι υπηρεσίες είναι θαμμένες κάτω από την επιφάνεια και δεν υπήρχε πρόβλεψη για κυκλοφορία ή στάθμευση στην πλατεία.
Το Μέρος 2 του έργου, το οποίο αφορούσε την αποκατάσταση της πέτρινης επένδυσης για τα σπίτια του χωριού που οδηγούν έξω από την πλατεία και την πλακόστρωση του δρόμου, είχε κάποια ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
Όταν διατυπώθηκαν οι αρχικές αντιρρήσεις, το Γραφείο της Περιφέρειας ξεκαθάρισε ότι οποιαδήποτε κρατική χρηματοδότηση θα έπρεπε να επιστραφεί.
Δεν υπήρξε δημόσια συζήτηση ή δημοσίευση σχεδίων, ούτε εκτίμηση κόστους. Εάν η εργασία επρόκειτο να γίνει σωστά με βαθύτερη ταφή των υπηρεσιών και έναν δρόμο με σωστά θεμέλια, κατά προσέγγιση το κόστος θα ήταν περίπου 1 εκατομμύριο ευρώ, καθώς ολόκληρη η πλατεία θα ξαναχτιζόταν από την αρχή. Αν η πρόθεση είναι απλώς να γίνει μια εργασία κατεδάφισης, να τοποθετηθούν πλακάκια στο σημείο όπου βρίσκονται τα παρτέρια και το σιντριβάνι και να τοποθετηθεί ένα στρώμα ασφάλτου στην πλατεία, τότε το κόστος προφανώς θα είναι μικρότερο.
Ωστόσο,
όποιο και αν είναι το κόστος, για λόγους διαφάνειας, οι κάτοικοι και οι
φορολογούμενοι της Τάλα θα πρέπει να ενημερωθούν, καθώς αυτοί είναι που θα
πληρώσουν τον λογαριασμό.